BCD Travel introducerar en innovativ metod för hotellprogram
13 Jun 2019
– Det är dags att se utanför förhandlade hotellpriser och fokusera på andra strategier för utgiftshantering, samt underlätta godkännanden av hotellprogram, bygga förtroende och påverkar resandes köpbeslut, säger Thomas Ådén, Vice President Nordics i BCD Travel.
Han menar att hotellprogrammet kommer att förändra marknaden och skapa helt nya fördelar för företag.
– Den globala hotelldivisionen ger BCD Travels nuvarande och framtida kunder stora fördelar genom förnyelser inom företagsresor. Hotelldivisionen erbjuder utgiftshantering, prisjämförelser och bokning, hantering av virtuella betalningar och digital fakturering, prisgarantier, hantering av tillgängliga hotellerbjudanden, analyser, kampanjer för ökad medvetenhet och implementering, marknadsföring och användning av regelbundet uppdaterade marknadsmässiga prismål.
– Hotell är det som är mest avgörande för våra kunder. De utgör idag de näst största utgifterna inom resesegmentet och blir i allt högre grad en måttstock på vilka reseprogram som lyckas eller misslyckas, både vad gäller besparingar och medarbetarnöjdhet. Vår innovation inom datadrivna lösningar hjälper rese- och upphandlingsansvariga att vinna den striden, säger Mike Janssen, Global Chief Operating Officer och Chief Commercial Officer på BCD Travel.
BCD Travel förklarar att de har hittat nya sätt att ta sig förbi resurskrävande upphandlingar. Fokus ligger på strategier för utgiftshantering som marknadsföring, marknadsmässiga prismål och prisgarantier. I metoden ingår digital marknadsföring för att skapa medvetenhet om hotellprogram hos resenärerna, öka programmens implementering och påverka köpbeslut, vilket ger mer värde med mindre arbete.
– Framgångsrika hotellprogram är ingenting om inte implementeringen drivs igenom. När du fokuserar på att bjuda in människor till programmet och jobbar för att bygga strategier för utgiftshantering utöver upphandling kommer du att få betydligt bättre resultat än med traditionella metoder. Det är dags att flytta resurserna till strategier som bevisat ger mer värde, säger April Bridgeman är Senior Vice President Hotel Solutions på BCD Travel.
En av BCD Travels kunder är ett globalt företag inom medicinteknik, de minskade antalet förhandlade marknader med 55 procent och gav i stället sina resenärer riktlinjer om utgifter i form av målpriser för hotellnätter. Bara genom detta skiftet åstadkom de kostnadsbesparingar på 4,9 procent. En annan kund, en välkänd livsmedelstillverkare, ökade lojaliteten för hotell med 139 procent per år tack vare en noggrant förberedd kampanj för ökad medvetenhet och implementering.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: BCD travel
BCD Travel hjälper företag att få ut mesta möjliga av den tid de lägger på sitt resande. De arbetar i 109 länder och har 13 800 medarbetare. BCD Travel omsatte 27,1 miljarder USD 2018. www.bcdtravel.se
13 Jun 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Love Lidström utsedd till Årets Kockelev 2024
Temat för årets råvarukorg var baserat på Årets Rätt 2024
-
Trähotellet Wood Hotel Bodø har öppnat
"Det är fantastiskt att se ett så stort intresse och en så stor entusiasm hos våra första gäster"
-
Pelago - ny takrestaurang med plats för 700 personer
En 5 meter lång grill och drinkvagnar ska göra serveringen smidig
-
Panini Internazionale i samarbete med 7-Eleven
"Vi är mycket stolta över att kunna presentera det här samarbetet"
-
ESS Group investerar 400 Mkr i Hjortviken Country Club
”Bygget har pågått sedan början av 2023"
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"