Ancon lanserar en ny app för restaurangbeställningar
23 Apr 2020
Alla beställningar är integrerade till fintechbolaget Ancons nuvarande kassasystem.
– Vi har arbetat med att lägga en gedigen grund för vår nya plattform under två år, totalt har vi investerat över 15 miljoner kronor i plattformen, berättar Ancons VD Mikke Selander.
Han berättar att appen lanserades förra månaden.
– I höstas installerade vi vår första pilotkund och det var tänkt att börja rulla ut Ancon Order så smått under mars. Men på grund av Covid-19 så blev det snarare en rivstart för plattformen när restaurangerna började att ställa om till Take away. Vi har jobbat många sena kvällar och nätter de senaste två månaderna för att tillmötesgå våra kunders behov i denna tuffa situation.
Ancon har idag över 1200 restaurangkunder i Sverige som nu möjliggörs att koppla på appbeställningar till sitt befintliga kassasystem. Det som var tänkt att vara en mjukstartresulterade i att över 130 restauranger anslutit sig till plattformen på tre veckor.
– Lanseringen har verkligen blivit en succé för våra kunder och det har redan lagts flera tusen beställningar genom plattformen. Under 2020 kommer appen Ancon Order att kompletteras med en webbaserad lösning vilket möjliggör beställningar via webbläsaren.
Ancon Order och Ancon Go ska underlätta kassaarbetet och det administrativa arbetet för restaurangerna.
– Vi lanserar snart vårt appbaserade kassasystem, köksskärm och expresskassa, allt tight ihopkopplat i en plattform för en enkel hantering av krögaren.
Ancon AB grundades 1985 och har sedan 1998 utvecklat mjukvara för kassasystem. Under de senaste åren har Ancon växt organiskt med över 340% och utökat personalstyrkan från åtta medarbetare till 34.
www.ancon.io
23 Apr 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"