Satsar på take away-cocktail
27 Mar 2020
Det är inte bara hotellen och restaurangerna som har kommit med nya lösningar under den rådande coronakrisen. När färre personer besöker även barer så erbjuder nu Stockholmsbaren Gemma nu ett komplett take away-barkit, med redskap, tillsatser och instruktioner för att kunder ska kunna fortsätta njuta även av deras favoritdrinkar, hemifrån. Det enda som vid önskemål kan kompletteras med är egen alkohol.
– I dessa tider kan du besöka en krog och få med dig lite käk hem, men varför stanna där? Med ett take away-kit kan du njuta av barernas bästa drinkar hemifrån och dessutom passa på att bättra på dina bartenderkunskaper. Det här är ett succékoncept, menar David Kringlund, Brand Manager på Nigab.
David Kringlund poängterar att även om Stockholm känns öde just nu, så går det att få till en bra drinkupplevelse ändå. Må bra, umgås med vänner på lite distans och njut av en cocktail i hemmiljö.
Davids tre bästa cocktails som kan blandas med Gemmas take away-kit:
Lemonad
3 cl citronjuice
3 cl sockerlag*
15 cl bubbelvatten
Blandas i ett högt glas med is, garnera med citronzest.
*Lös upp lika delar strösocker och vatten i en kastrull på spisen. Kyl ned och buteljera.
Campari Tonic
5 cl Campari
15 cl tonic
Blandas i ett vinglas med mycket is och en limeklyfta.
Margarita
4 cl tequila
2 cl Cointreau
2 cl limejuice
Saltkant*
Skakas med is och silas upp i ett glas på fot.
*Fukta glasets kant med en limeklyfta och doppa den sedan i lite flingsalt.
27 Mar 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"