Nyöppnade Haga Schweizeri på NK satsar på nytt café- och restaurangkoncept
26 Okt 2019
Grundare och ägare av Haga Schweizeri är Anna Cardelius och Oscar Målevik. Oscar är utbildad konditor och vann SM för unga bagare som 19-åring. Anna har en utbildning inom livsmedelshantering, nutrition och marknadsföring och har bland annat varit produktchef på Semper. Tillsammans äger de prisade Haga Tårtcompani & Bageri AB på tre platser i Stockholm.
- Vi vill erbjuda lättillgänglig lyx hela dagen, varje dag! Självklart kommer vi att ha en räksallad på menyn, men på vårt vis. Hos oss ska alla känna sig välkomna, oavsett om man är sugen på en bit tårta och kaffe, en smörgås eller ett glas champagne, säger Anna Cardelius, grundare och ägare av Haga Schweizeri.
Schweizeriet, som är benämningen på ett café med alkoholservering, kommer erbjuda en säsongsanpassad meny med inslag som smörrebröd, tarte flambee och klassiska favoriter med en twist.
- Vi är oerhört glada över att kunna välkomna ett nytt café till NK:s Ljusgård. Tillsammans med Haga Schweizeri kommer vi kunna erbjuda våra kunder ytterligare en destination för mat- och dryck. Här kommer man ha möjligheten att slå sig ner och umgås över en god lunch eller varför inte ett glas champagne, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet.
Tanken är att både de som befinner sig i huset ska hitta dit och att det ska vara en plats som man vill åka till, bara för att det finns så mycket gott att välja på. Frukost, lunch, afternoon-tea eller ett glas champagne.
- Vi har länge velat utveckla vårt mat- och dryckesutbud och med Haga Schweizeri får vi nu möjligheten att göra det. Vi kommer att erbjuda en blandning av tidlösa klassiker tillsammans med helt nya anrättningar som caketails, vår egna version av cocktails, säger Anna Cardelius, grundare och ägare av Haga Schweizeri.
Haga Schweizeri öppnade den 24 oktober på Entréplan .
Haga Schweizeri en del av NK:s förnyelsearbete
Nordiska Kompaniet i Stockholm har inlett ett omfattande förnyelsearbete med syftet att stärka positionen som ett varuhus i världsklass. Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt har varuhuset vuxit med 20 procent, då delar av Parkaden på andra sidan Regeringsgatan blivit en del av NK.
26 Okt 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"