Norwegian och Strawberry startar nytt bolag för gemensamt lojalitetsprogram
28 Jun 2023
– Norwegians lojalitetsprogram är redan populärt och vi har försökt utveckla programmet genom att tänka nytt och samarbeta med andra aktörer. Jag är väldigt glad över det här samarbetet med Strawberry och att vi tillsammans skapar något som ger ännu fler kunder ett större utbud av tjänster och valmöjligheter. Vi vill även kunna erbjuda andra lojalitetsprogram att vara med i det här samarbetet, säger Norwegians koncernchef Geir Karlsen.
Inledningsvis blir det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet men planen är att framöver inkludera fler ledande aktörer från hela Norden så att kunderna får ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng på. Det nya bolaget kommer redan från början att nå ut till en stor andel av hushållen i Norden.
– I dag erbjuder vi ett universum av spännande upplevelser och ett attraktivt lojalitetsprogram med fantastiska partners. Målet med Strawberry är att vi oftare ska vara mer relevanta för fler. När två bolag med en nordisk förankring och historia går ihop för att skapa en gemensam förmånsvaluta, är det helt i linje med vårt mål. Det kommer att bli en ”game changer” för medlemmar och gäster. I praktiken innebär det att alla i Norden får både bättre och fler möjligheter att tjäna och använda intjänade lojalitetspoäng på. Vi ser fram emot att påbörja resan tillsammans med Norwegian, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels).
Norwegian och Strawberry har tillsammans cirka 7,5 miljoner medlemmar i sina respektive lojalitetsprogram i Norden. Fler detaljer om bolaget och förmånsvalutan kommer att kommuniceras vid lanseringen senare i år. De två befintliga programmen Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram kommer att fortsätta med båda sina medlemserbjudanden och kommer även fortsättningsvis att ägas av Norwegian respektive Strawberry.
28 Jun 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"