Foodora skapar nya egna virtuella restauranger
11 Nov 2022
Utöver Bowlitos och Holy Macaroni!, har foodora även dessa virtuella restauranger: Tacotarian, som har ett klassiskt taco tema, Wing It, som är friterade kycklingrätter, Smoky BarbeQ som har äkta amerikansk barbeque samt Fafelle med veganska hälsomedvetna sallader med falafel.
Q-handelsbolagets innovativa koncept ger lokala restauranger en möjlighet att bredda sitt utbud digitalt och därigenom skapas nya tillväxtmöjligheter. I foodoras DNA ligger det att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa samarbeten, och i samtliga koncept som är utvecklade av bolaget krokas det arm med aktörer som har spetskompetens för de olika maträtterna.
- Genom att utveckla virtuella restauranger som vi vet att våra användare av foodora uppskattar eller saknar, så bidrar vi till att stärka våra restaurang-partners digitala affär. Det känns väldigt spännande att vi nu kan komma med ytterligare innovativa koncept. Jag är övertygad om att de kommer tas emot bra av foodoras hundratusentals användare över hela Sverige, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
Trenden med virtuella restauranger eller ghost restaurants är här för att stanna. Fler koncept skapade av q-handelsbolaget kommer i närtid.
11 Nov 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Trähotellet Wood Hotel Bodø har öppnat
"Det är fantastiskt att se ett så stort intresse och en så stor entusiasm hos våra första gäster"
-
ESS Group investerar 400 Mkr i Hjortviken Country Club
”Bygget har pågått sedan början av 2023"
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.