Fem av Ligula’s hotell byter varumärke
27 Dec 2023
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Ligula driver idag 45 hotell i 3 länder, Sverige, Danmark och Tyskland.
De hotell som från 1 januari ansluter sig BWH och till Best Western Plus är Radisson Blu Hotel Lund, Park In by Radisson Malmö, Park Inn by Radisson Copenhagen, Park Inn by Radisson Hammarby Sjöstad och Park Inn by Radisson Solna. Totalt omfattar detta totalt 1152 rum som tillförs BWHs gäster och medlemmar.
Det strategiska partnerskapet mellan Ligula och BWH syftar till att stärka varje hotells position genom BWHs internationella nätverk och lokala närvaro.
–Vi är mycket entusiastiska över att påbörja detta samarbete med Ligula Hospitality Group. Genom att förena våra resurser och expertis kommer vi att kunna leverera ett betydande kommersiellt värde, säger Johan Michelson, VD för BWH Hotels Scandinavia.
Samarbetet förväntas öka konkurrenskraften och närvaron på den skandinaviska hotellmarknaden. Genom att integrera de fem hotellen i BWH kommer Ligula att dra nytta av deras förståelse för operatörens behov.
–Vi är nöjda över att inleda detta samarbete med BWH och ansluta oss till deras nätverk. Det är en spännande möjlighet för oss att dra nytta av deras flexibilitet och effektiva kostnadsstruktur. Med sin starka lokala anknytning ser vi fram emot gemensamma framgånga, säger Ligulas VD, Uwe Löffler.
27 Dec 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"