Visit Sweden och Vagabond ska locka fler tyska turister till Sverige
19 Jun 2023

Med den digitala specialtidningen ”Reisen in Schweden” vill Visit Sweden få ännu fler tyska turister att välja Sverige som semesterresmål.
– Tyskland är en viktig marknad för Visit Sweden och i samarbetet med Vagabond vill vi med matnyttiga och engagerande reportage berätta om vad Sverige har att erbjuda och inspirera inför kommande Sverigesemester, säger Nils Persson, CMO på Visit Sweden.
Statistik från Visit Sweden visar att tyskarnas drömmar om Sverige innefattar såväl stad som landsbygd, samt att den främsta drivkraften till att vilja tillbringa semestern i Sverige är att uppleva naturen, koppla av och känna sig fri.
Allt detta återspeglas i ”Reisen in Schweden”, som är fullmatat med inspirerande reportage, artiklar och tips för en upplevelserik Sverige-semester. Innehållet är noggrant utvalt av Vagabond-redaktionen och specialpaketerat för tyska läsare och resenärer.
Den exklusiva Readly-utgåvan innefattar bland annat:
Cykla längs Kattegattleden
För Sveriges största resemagasin Vagabond är det första gången någonsin som en specialutgåva av tidningen ges ut utanför Sverige, vilket skapat möjlighet att nå ut med varumärket på en ny, stor och spännande marknad via Readly. Samtidigt kan ”Reisen in Schweden” ses som ett resultat av Story House Egmonts satsning på att utveckla nya intäktsben, såsom digitalt innehåll och redaktionella uppdragspublikationer.
– Vi ser detta projekt både som ett sätt att vara mer snabbfotade i vår utgivning riktad mot nya digitala kanaler och som en del i vår ambition att göra fler läsarintressanta samarbetsprojekt, både kopplat till Vagabond och våra andra starka varumärken inom olika nischer och intresseområden, säger Nicolas Jändel, förlagsredaktör på Story House Egmont, Stockholm..
– Lanseringen av Vagabond i Tyskland är ett bra exempel på hur vi kan förlänga livstiden för innehåll och rikta det till nya geografiska målgrupper. Då en stor del av våra läsare finns i Tyskland blir det en möjlighet för ett svenskt magasin att återanvända sin maffiga materialbank av inspirerande guider och reportage för att nå en ny och stor marknad, säger Daniel Hamrin, nordisk innehållschef, Readly.
Av: Annika Rådlund
Källa: Story House Egmont. Siffror och fakta från Visit Sweden
19 Jun 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Grand Hôtel Stockholm framröstad som norra Europas bästa hotell
"Vår uttalade vision är just detta och därför blir utmärkelsen ett vackert kvitto på allt det detaljrika och femstjärniga arbetet som utförs dygnet runt här på hotellet"
-
Fyra av tio tycker att det är viktigt med en central arbetsplats
För en majoritet är det idag ganska oviktigt att arbeta mitt i stan, men fyra av tio föredrar fortfarande ett centralt läge. Främsta anledningen är att kunna uträtta ärenden i anslutning till jobbet.
-
Mer trä i city
"Vill man ha en personlig touch på lokalerna och det är extra viktigt att det stämmer överens med ens egna varumärke"
-
Snabblagad Chimichurrikyckling av fredagskocken Mattias Larsson
Kyckling med chimichurri och kryddiga rotsaker
-
STF Undersvik Gårdshotell och vandrarhem invigd
"Det känns som vi kompletterar utbudet i Järvsö och Hälsingland på ett fint sätt"
-
Unik rätt skapad av Jessica Frej hos IKEA
"Den är varm, mättande och samtidigt frisk och fräsch och en ganska ovanlig kombination"
-
Samsung lanserar en AI-driven mat- och recepttjänst
"Samsung Food använder avancerade AI-funktioner för att ge en skräddarsydd allt-i-ett-matupplevelse"