Svensk design på Naked Juice
7 Sep 2019
Naked är juicevarumärket som producerar frukt och grönsaksjuicer samt smoothies i premiumsegmentet. Varumärket grundades i Santa Monica år 1983 av en juiceälskade affärsinriktad hippie. Idag är Naked är ett av världens mest sålda juicevarumärken och finns nu tillgängligt på den svenska marknaden. Nakeds kampanj 2019 går under namnet Power.Full.City och syftar till att inspirera och främja kreativitet. Varumärket har inlett samarbeten med både nya och etablerade konstnärer runt om Europa och arbetar för att uppmärksamma konst och kreativa uttryck i alla former.
Multitalangen och illustratören Cajsa Wessberg har tolkat Nakeds kampanj "Powerful City" genom att skissa sina intryck av vad som händer i hennes hemstad Stockholm. Inspirationen kommer från både vardagliga och oväntade ting som sker runt omkring. Frukter och växter blandas med nya intryck och intressanta ögonblick från stadens puls. Visionen med designen är att belysa de dolda skatter som göms i staden och inspirera till att uppleva det roliga i livet. Designen finns placerad på Nakeds storsäljande smoothies, Green Machine, Blue Machine och Mango Machine.
Naked grundades 1983 i Santa Monica av den juiceälskade hippien Jimmy Rosenbergs. I sin mammas kök började han experimentera med att pressa juicer. Frukten köptes direkt från lokala marknader och otaliga timmar tillbringades att skapa de färskaste och mest näringsrika juicerna.Jimmy sålde därefter den egentillverkade juicen kylda i en ryggsäck med is längst Kaliforniens stränder. Hans mål var att tjäna pengar till sitt dåvarande rockband. Försäljningen gick långt över förväntan och de näringsrika och smakfulla recepten fick stor uppmärksamhet. Kort därefter började flertalet butiker att sälja Naked och varumärket fick bred distribution i både USA och Europa.
7 Sep 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Alkoholserveringsförbudet förlängs ytterligare
"Vi är fortfarande i ett allvarligt läge"
-
Hotellen har tappat 12 miljarder på logiintäkter
Ny rapport från Stockholms Handelskammare
-
Trendspaning: Vintrenderna under 2021
"Bland dessa ser vi allt ifrån olika typer av druvor och tillverkningsprocesser till skildrande konsumentbeteenden"
-
Lanserar Spritz Mixer för alkoholfria drinkar
Låg sockerhalt och ett lågt kaloriinnehåll
-
Hotellen satsar på hybridmöten
"Vi ser en ökad efterfrågan av flexibilitet när man bokar möten och konferenser"
-
Mer svenskt vildsvinskött ska nå restaurangerna
"Våra ledord är att det ska vara så enkelt som möjligt – både för företag och jägare"
-
Tung start på året för restauranger
”Illa att omställningsstödet inte går att söka längre än till sista juli 2020”