Scandics gäster kan nu donera hotellpoäng till Rädda Barnen
19 Jan 2018

- Det är ett samarbete som vi på Scandic är väldigt stolta och glada över. Att alla våra medarbetare tillsammans med våra gäster och medlemmar kan hjälpa Rädda Barnen i deras viktiga arbete. Vi vill vara en positivt förändrande kraft i de samhällen där vi verkar och ser det här samarbetet som en viktig del i att omsätta våra värderingar till handling, säger Lena Bjurner, SVP HR & Sustainability på Scandic Hotels Group.
Syftet med det fördjupade samarbetet är att involvera och engagera Scandics medarbetare i projekt för att stödja Rädda Barnens arbete, samtidigt som det förenklar för Scandics medlemmar att bidra, då de från och med slutet av januari kan donera intjänade hotellpoäng.
- Vi vill att våra medlemmar själva ska kunna bidra genom att skänka pengar eller lojalitetspoäng som de samlar ihop genom att bo hos oss, samt genom att delta i andra aktiviteter som anordnas på hotellen i samarbete med Rädda Barnen, säger Lena Bjurner.
Scandic Hotels i Sverige kommer att stödja Rädda Barnens projekt ”High five – idrott för alla”. Programmet lyfter frågor om kränkningar, diskriminering och övergrepp inom idrott för barn och ungdomar i Sverige. Idrott är glädje och kamratskap, men precis som i övriga samhället förekommer också utanförskap. Rädda Barnen är verksamma över hela landet och erbjuder föreningar stöd och verktyg för att upptäcka och motverka diskriminering, kränkningar och övergrepp. ”High Five” når även ut till nyanlända genom att introducera föreningslivet för unga och deras föräldrar.
- Inom Rädda Barnens projekt High Five kämpar vi för att idrotten ska vara trygg, barn ska få sina rättigheter tillgodosedda och alla ska kunna vara med. Genom partnerskapet med Scandic kommer vi att fortsätta vårt arbete tillsammans med att skapa en trygg idrottsmiljö med målsättningen att idrottsföreningar ska ha en tydlig strukturer där det finns rutiner för att förebygga, upptäcka och hantera diskriminering, kränkningar och sexuella övergrepp, säger Elisabeth Dahlin, generalsekreterare Rädda Barnen.
Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 16 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 280 hotell i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen.
www.scandichotelsgroup.com
19 Jan 2018
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Utsedd till Bästa Affärshotell och Bästa Revenue Managment
"Vi kommer ha fortsatt stort fokus på att bibehålla platsen som marknadsledare inom möten och event"
-
Undersöker möjligheter att lösa råvarubristen för surströmming
"Livsmedelsstrategin är en långsiktig tillväxtstrategi som inkluderar hela livsmedelskedjan, det vill säga primärproduktion, livsmedelsindustri, livsmedelshandel samt restauranger och storkök".
-
Veganskt mackrecept framtaget av A La Lo
Recept: Stockeld x A La Lo x bagel
-
"Mycket handlar om logistik och att bygga smarta flöden"
Intervju med Martin Montelin, ansvarig för kompetensområde Hotell & Konferens på Fojab
-
Hon är Grand Hôtels nya hotellchef
"Jag är så stolt över att vara tillbaka på Sveriges främsta lyxdestination"
-
Hotellet öppnar ett glassrum
"Det är ett nytänkande koncept"
-
Mathias Dahlgren öppnar ny restaurang på Grand Hôtel
"Det ger oss möjligheten att erbjuda en ny unik matupplevelse som jag drömt om att få sjösätta"