Scandic toppar svenska hållbarhetslistan
11 Mar 2021
Sustainable Brand Index är Europas största oberoende varumärkesstudie med fokus på hållbarhet. Baserat på mer än 60 000 konsumentintervjuer i Norden, Nederländerna och Baltikum undersöker studien hur hållbart varumärken uppfattas vara, varför det uppfattas så och vad man ska göra åt det. Studien inkluderar också en omfattande trendanalys, konsumentbeteendeanalys och strategiska rekommendationer. Sustainable Brand Index grundades 2011 i Sverige och genomförs nu årligen i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna, Estland, Lettland och Litauen.
- Det känns helt fantastiskt att av tusentals konsumenter utses till branschens mest hållbara varumärke, år efter år. För oss är detta ett kvitto på att Scandic visar vägen genom att vara det mest inkluderande företaget för de många människorna, fortsätter att leda utvecklingen mot bättre mat och dryck med mindre påverkan och arbetar för att erbjuda alla gäster den mest hållbara rumsupplevelsen. Vi är ödmjuka inför uppgiften och väldigt tacksamma för våra gästers, konsumenters och beslutsfattares förtroende, säger Magnus Ljungberg, Hållbarhetschef på Scandic Hotels Group.
Redan 1993 bestämde sig Scandic för att bli ledande inom hållbarhet och har sedan dess arbetat med hållbarhetsfrågor som de vill föra framåt i besöksnäringen. Under 2020 antog Scandic nästa steg genom att lansera en ny hållbarhetsstrategi för att fortsätta möta de högt ställda krav som gäster och samhället förväntar sig.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Scandic
11 Mar 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"