Scandic Friends firar 2 miljoner medlemmar
5 Maj 2017
Scandic Friends lanserades för nio år sedan. Det blev snabbt Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och har kontinuerligt utvecklats sedan dess.
- Service är vår passion och med vårt lojalitetsprogram får vi chansen att ge våra mest frekventa kunder bättre erbjudanden och mer personlig service varje dag. Nästa år fyller vi tio och tar ytterligare ett kliv när vi lanserar ett nytt program med nya förmåner, ökad flexibilitet och en sömlös digital interaktion. Då känns det fantastiskt att ha Ragnhild Fryd Johnsen och våra övriga 2 miljoner medlemmar med på resan, säger Frank Fiskers, koncernchef & VD Scandic Hotels.
Ragnhild Fryd Johnsen välkomnades med blommor och champagne när hon checkade in på Scandic Sjølyst.
- Helt fantastiskt! Jag har precis börjat nytt jobb vilket innebär en hel del resande, så detta kommer helt perfekt i tiden. Självklart hoppas jag även kunna bo på Scandic utanför tjänsten, men nu ser jag fram emot att ta del av förmåner och njuta av alla goda frukostar jag har framför mig! säger Ragnhild Fryd Johnsen från Bergen i Norge.
Scandic Hotels har 230 hotell i Norden, Polen, Belgien och Tyskland dit medlemmar kan resa med fördelaktiga villkor. Scandic Friends har två miljoner medlemmar fördelade över 36 nationaliteter. Programmet baseras på antalet hotellnätter och är uppdelat på fyra nivåer. Alla stamgäster erbjuds dagstidning, poäng och frinätter, stamgästkvällar, rabatt i restauranger och hotellshop samt förmånliga erbjudanden under helger och semesterperioder. Till detta adderas skräddarsydda kunderbjudanden som exempelvis konsertbiljetter.
Under juni månad fortsätter firandet av programmet tillsammans med medarbetare, medlemmar och kunder på Scandics hotell.
Av: Annika Rådlund Källa: Scandic
5 Maj 2017
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"