Richard Lindh är ny marknadschef på Grand Hôtel
28 Sep 2021
I rollen som PR- och Marknadschef kommer Richard Lindh att ansvara för Grand Hôtels övergripande kommunikation och marknadsföring. I uppdraget ingår även kommunikations- och marknadsarbete för Grand Group som inkluderar Lydmar, The Sparrow Hotel, Mathias Dahlgrens restauranger samt hotellens övriga barer, restauranger och spa.
- Vi är jätteglada över rekryteringen av Richard Lindh. Han kommer till oss med en gedigen erfarenhet inom PR och marknadsföring, samtidigt som han har en spännande spetskompetens inom influencer marketing. Den kunskapen i kombination med hans erfarenhet av att arbete lokalt, nationellt och internationellt är något som kommer att utveckla oss i vår kommunikation, säger Pia Djupmark, vd Grand Hôtel Stockholm.
Richard Lindh tillträdde sin tjänst som PR- och Marknadschef den 25 augusti.
- Det känns helt fantastiskt att ha påbörjat min anställning på Grand Hôtel och att få arbeta med alla dessa starka varumärken som tillsammans skapar en femstjärnig destination i världsklass, säger Richard.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Grand Hôtel
Foto fasad: Magnus Mårding /Grand Hôtel
28 Sep 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"