Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Quality Hotel Friends satsar på schlagerrum

 
  • Quality Hotel Friends schlagerrum.

    Quality Hotel Friends schlagerrum.

  • Marie Arpnäs och Ankie Bagger från Living Rooms Sweden.

    Marie Arpnäs och Ankie Bagger från Living Rooms Sweden.

  • Även toaletten har fått en ny glammig stil.

    Även toaletten har fått en ny glammig stil.

Föregående
Nästa
 
Medan repetitionerna inför finalen i Melodifestivalen pågår för fullt i Friends Arena så har grannen, Quality Hotel Friends, pimpat ett schlagerrum som ska förgylla tillvaron för melodifestivalens fans och hotellgäster.

Rummet är startskottet för ett nytt samarbete, där olika teman kommer att byggas upp i pop-up-form, och först ut är ett rum med där temat är melodifestivalen. Gästerna kommer att få bo i ett rum med glitter och glamour om de väljer detta rum. 

Marie Arpnäs är en av idésprutorna bakom det nya projektet.
– Idén tog fart våren 2018 då Ankie Bagger och jag möttes på en aw och började skapa kreativa idéer om ett samarbete. Hon med sin musik- och artistkarriär samt homestyling på meritlistan och jag med min PR-bakgrund. Vi började slipa på ett upplägg där vi anser att hotellbranschen har mycket att vinna på ett personligare boende. Vi skapade därför arbetsnamnet Living Rooms Sweden, då vi tänker oss just levande rum som kan förändras. Fasta temarum och/eller pop ups.

Startskottet för samarbetet började lämpligt nog med ett schlagerrum – med extra allt.

– Vi tog kontakt med Quality Hotel Friends i Solna. Dels för att det snart är Stockholms största hotell, dels för att det är ett evenemangshotell, dels med närheten till Friends Arena, Mall of Scandinavia och bra kommunikationer – och dels för att vi båda har anknytning till Solna, förklarar Marie Arpnäs.

Idén gick hem och det första rummet är nu inrett och klart inför melodifestivalhelgen.

 – Vi har pimpat och möblerat ett rum på tjugonde våningen, som tillägnats intet ont anande gäster som kommer till hotellet för att se och uppleva Melodifestivalens final i grannarenan. Ett par väninnor bor i rummet fredag natt och en mamma med sin 13-åriga dotter får leva och andas schlager under lördagsdygnet. 

Gästerna hälsas välkomna med goodiebags, musik, partystämning och personliga videohälsningar från musikern Jan Johansen och Richard Herrey. Glittriga klänningar, designade av Peter Englund, pryder rummets väggar och garderob. Och som av en händelse inträffar premiären på Internationella Kvinnodagen, skapad av kvinnor och för fyra kvinnliga hotellgäster.





Av: Annika Rådlund  Foto: Åsa Larsson och Marie Arpnäs

Taggar

Hotell Nyheter

 

Verksamheter till försäljning