Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Panini Internazionale i samarbete med 7-Eleven

 
Panini Internazionale i samarbete med 7-ElevenRicard Constantinou, konceptansvarig på Panini Internazionale och Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, franchiseägare till 7-Eleven Sverige. Nu förstärker 7-Eleven Sverige sitt materbjudande ytterligare genom att ingå ett samarbete med måltidskedjan Panini Internazionale. Samarbetet resulterar i 19 helt nya måltider som kan att ätas på plats eller tas med. Dessa lanseras den 13 maj och finns till en början tillgängliga i elva utvalda 7-Elevenbutiker i Stockholm.

Maträtterna lanseras exklusivt på 7-Eleven Sverige och består av matiga sallader och wraps, warm pots med bland annat vegetarisk chiligryta och mac’n’cheese, och italienska schiaccia-mackor med olika fyllningar. De är även framtagna för att passa alla plånböcker och kostar mellan 69 och 119 kr.

– Vi är mycket stolta över att kunna presentera det här samarbetet med Panini. I 40 års tid har vi på 7-Eleven varit ett givet inslag i den svenska stadspulsen och löst invånarnas vardagliga behov. Därför känns det bra att få fortsätta göra det med en samarbetspartner som delar våra ambitioner om att erbjuda måltider som är riktigt goda och prisvärda – samtidigt som de är väldigt tillgängliga och perfekta att ta med, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, franchiseägare till 7-Eleven Sverige.

Panini på hemmaplan
Familjeägda måltidskedjan Panini Internazionale grundades i Stockholm år 1991 på Jakobsbergsgatan och var först i Stockholm att erbjuda bland annat lufttorkad skinka, halloumi och soltorkad tomat – innan råvarorna hittat till hyllorna i Stockholms matbutiker.

– Vi har verkligen fört in en betydande del av Panini’s DNA när vi utvecklat detta som resulterat i en mängd spännande rätter och råvaror. Vi har schiaccia som härstammar från Toscana, den nordamerikanska klassikern mac’n’cheese, och använder kryddblandningen gochujang som återfinns i det koreanska köket, för att bara nämna några. Det känns kul att kunna erbjuda dem alla hos våra vänner på 7-Eleven, säger Ricard Constantinou, konceptansvarig på Panini Internazionale.

De nya måltiderna från 7-Eleven och Panini Internazionale släpps den 13 maj och finns till en början i elva utvalda 7-Elevenbutiker i Stockholm:

• Sveavägen 71–73

• Sturegatan 9

• Humlegårdsgatan 11

• Birger Jarlsgatan 2

• Birger Jarlsgatan 39

• Hornsbruksgatan 28

• Gyllenstiernsgatan 20

• Storgatan 16

• Regeringsgatan 54

• Arlanda Marketplace

• Arlanda Ankomsthall Terminal 5

 
 

 

 

Relaterade artiklar

Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.

Läs mer