Mora Armaturs produktkartonger är nu frukostlådor på hotell
20 Apr 2020
– Under rådande situation är det viktigare än någonsin att hjälpas åt lokalt och samverka, säger Malou Carlsson från Mora Armatur.
För Thomas och Therese Nielsen som driver Hotell Fridhemsgatan har covid-19 medfört att man fått ställa om verksamheten efter rådande situation.
– Samtidigt som vi krishanterar måste vi tänka framåt och hitta på nya lösningar för våra gäster. Vår frukostbuffé är en stor del av vårt varumärke men i och med att vi inte kan ha trängsel i restaurangen fick vi hitta andra lösningar, säger Thomas Nielsen.
Mora Armatur har ett mångårigt samarbete med Hotell Fridhemsgatan. En del i det är de frukostboxar som hotellet levererat till Mora Armaturs VIP-gäster i samband med Vasaloppet.
– Vi har ju haft frukostlådor i samband med Vasaloppsarrangemang och utifrån det kom jag på idén om att erbjuda våra gäster take away-frukost, som de kan äta där det passar dem utifrån rådande situation i samhället. Jag vet att Mora Armatur har bra kartonger och eftersom vi har ett långt samarbete bakom kändes det naturligt att kontakta dem, säger Thomas Nielsen.
– Under rådande situation är det viktigare än någonsin att hjälpas åt lokalt och samverka. Som stort företag i Mora har vi bättre förutsättningar i den här krisen och då är det självklart för oss att stötta mindre företag som har det tufft till följd av covid-19. Vi gör det vi kan för att hjälpa andra, säger Malou.
För Mora Armatur är samarbetet med Hotell Fridhemsgatan också en del av hållbarhetsarbetet eftersom kartongerna som används till frukostlådorna inte används längre.
– På det här sättet får de nya användningsområden som frukostlådor, vilket gynnar vårt viktiga hållbarhetsarbete, win win för oss båda, berättar Malou.
Take away-frukostlådorna har mottagits väldigt bra av Hotell Fridhemsgatans gäster.
– Vi har fått väldigt positiv respons och gästerna tycker att det känns tryggt att de kan välja var de vill äta sin frukost, säger Thomas Nielsen.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Mora armatur
För Thomas och Therese Nielsen som driver Hotell Fridhemsgatan har covid-19 medfört att man fått ställa om verksamheten efter rådande situation.
– Samtidigt som vi krishanterar måste vi tänka framåt och hitta på nya lösningar för våra gäster. Vår frukostbuffé är en stor del av vårt varumärke men i och med att vi inte kan ha trängsel i restaurangen fick vi hitta andra lösningar, säger Thomas Nielsen.
Mora Armatur har ett mångårigt samarbete med Hotell Fridhemsgatan. En del i det är de frukostboxar som hotellet levererat till Mora Armaturs VIP-gäster i samband med Vasaloppet.
– Vi har ju haft frukostlådor i samband med Vasaloppsarrangemang och utifrån det kom jag på idén om att erbjuda våra gäster take away-frukost, som de kan äta där det passar dem utifrån rådande situation i samhället. Jag vet att Mora Armatur har bra kartonger och eftersom vi har ett långt samarbete bakom kändes det naturligt att kontakta dem, säger Thomas Nielsen.
– Under rådande situation är det viktigare än någonsin att hjälpas åt lokalt och samverka. Som stort företag i Mora har vi bättre förutsättningar i den här krisen och då är det självklart för oss att stötta mindre företag som har det tufft till följd av covid-19. Vi gör det vi kan för att hjälpa andra, säger Malou.
För Mora Armatur är samarbetet med Hotell Fridhemsgatan också en del av hållbarhetsarbetet eftersom kartongerna som används till frukostlådorna inte används längre.
– På det här sättet får de nya användningsområden som frukostlådor, vilket gynnar vårt viktiga hållbarhetsarbete, win win för oss båda, berättar Malou.
Take away-frukostlådorna har mottagits väldigt bra av Hotell Fridhemsgatans gäster.
– Vi har fått väldigt positiv respons och gästerna tycker att det känns tryggt att de kan välja var de vill äta sin frukost, säger Thomas Nielsen.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Mora armatur
20 Apr 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"