Lounge Expo och GastroNord satsar på mässa i höst
24 Jun 2020
Med fokus på nystart kommer man i höst lyfta fram erfarenheter från krisen men också visa på framtidstro där nya kreativa idéer och affärsmöjligheter kommer presenteras och diskuteras. Ett aktuellt och inspirerande seminarieprogram som ska attrahera branschens beslutsfattare håller på att produceras.
Arrangörerna Stockholmsmässan och BraMässor tvingades som bekant att skjuta upp Lounge Expo och GastroNord som skulle ha gått av stapeln tillsammans den 31 mars - 2 april 2020 på Stockholmsmässan, på grund av den rådande pandemin. Många av de planerade programpunkterna som tidigare fanns med i mässprogrammet kommer också att finnas med i höst. Bland annat planerar man att genomföra Housekeeping Forum som i våras hade över 100 anmälda deltagare.
–Vi är människor som vill och behöver träffas. Nu får vi göra det ansvarfullt och under ordnade former. BraMässor har introducerat ett koncept för att hjälpa besökare och utställare att umgås säkert. Safe to Visit heter det, säger Bosse Magnusson Vice VD BraMässor.
Han menar att med säkerhetsavstånd mellan besökare och genom att följa de aktuella riktlinjerna så ska det gå att genomföra en bra och givande mässa. Men det är förstås om mässförbudet hävs i höst.
–På mässor gör man affärer och får nya idéer och inspiration. Vi är övertygade om att Sverige öppnar upp senast efter sommaren och att Lounge Expo och GastroNord blir en given nystart, säger Bosse Magnusson.
–På mässor gör man affärer och får nya idéer och inspiration. Vi är övertygade om att Sverige öppnar upp senast efter sommaren och att Lounge Expo och GastroNord blir en given nystart, säger Bosse Magnusson.
Av: Annika Rådlund Foto: Getty Images
Lounge Expo, som vänder sig till beslutsfattre inom hotell, och GastroNord samlar tillsammans närmare 300 utställare och är Nordens ledande mässor för hotell- och restaurangbranschen.
24 Jun 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"