Limiterad upplaga av Moët & Chandon Rosé Impérial
14 Feb 2019
Champagnehuset Moët & Chandon lanserar en specialdesignad förpackning till sin klassiska roséchampagne, Rosé Impérial. Förpackningen är en del i kollektionen “Rosé Treasured Ties” och årets design är inspirerad av det ikoniska svarta bandet som finns på husets alla flaskor, som nu syns i form av en rosett på den exklusiva boxen.
Moët & Chandons svarta band har klätt champagnehusets flaskor sen år 1886. I år används den eleganata symbolen i den nya designen, för att hedra husets hantverk och tillverkning av roséchampagne. Moët & Chandons klassiska roséchampagne har funnits sedan år 1801, då Napoleon Bonaparte la sin första order på 100 flaskor rosé till Jean-Remy Moët.
Färg och smak:
Moët & Chandon Rosé Impérial har en livfull, rosa färg och en tydlig smak av röda bär och frukter, som hallon, smultron och blodgrape med inslag av ljust bröd och mineral.
Doft;
Champagnen har en bärig doft med toner av smultrom, vit choklad, hallon och apelsin.
Passar till:
Årets kollektion, “Rosé Tresured Ties”, är en hyllning till banden som skapas av samhörighet och speciella studer. Allt från en romantsik kväll till en härlig familjemiddag är viktiga stunder som alla kan firas med Moët & Chandon
Volym: 750 ml
Alkoholhalt: 12%
Pris: 449 kronor
Moët & Chandon Rosé Impérial i den limiterade förpackningen kommer finnas på Systembolaget fram till den 31 mars.
Av: Annika Rådlund Kölla: Moët & Chandon
14 Feb 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"