Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Limiterad upplaga av Moët & Chandon Rosé Impérial

 
Limiterad upplaga av Moët & Chandon Rosé ImpérialMoët & Chandon Impérial Rosé får en ny skrud Till Alla hjärtans dag lanserar Moët & Chandon varje år en limiterad upplaga till Moët & Chandon Rosé Impérial. Årets design är en tolkning av husets ikoniska svarta band.


Champagnehuset Moët & Chandon lanserar en specialdesignad förpackning till sin klassiska roséchampagne, Rosé Impérial. Förpackningen är en del i kollektionen “Rosé Treasured Ties” och årets design är inspirerad av det ikoniska svarta bandet som finns på husets alla flaskor, som nu syns i form av en rosett på den exklusiva boxen.

Moët & Chandons svarta band har klätt champagnehusets flaskor sen år 1886. I år används den eleganata symbolen i den nya designen, för att hedra husets hantverk och tillverkning av roséchampagne. Moët & Chandons klassiska roséchampagne har funnits sedan år 1801, då Napoleon Bonaparte la sin första order på 100 flaskor rosé till Jean-Remy Moët.


Färg och smak:
Moët & Chandon Rosé Impérial har en livfull, rosa färg och en tydlig smak av röda bär och frukter, som hallon, smultron och blodgrape med inslag av ljust bröd och mineral.

Doft;
Champagnen har en bärig doft med toner av smultrom, vit choklad, hallon och apelsin.

Passar till:
Årets kollektion, “Rosé Tresured Ties”, är en hyllning till banden som skapas av samhörighet och speciella studer. Allt från en romantsik kväll till en härlig familjemiddag är viktiga stunder som alla kan firas med Moët & Chandon

Volym: 750 ml
Alkoholhalt: 12%
Pris: 449 kronor 


Moët & Chandon Rosé Impérial i den limiterade förpackningen kommer finnas på Systembolaget fram till den 31 mars.






Av: Annika Rådlund Kölla: Moët & Chandon

 
 

 

 

Relaterade artiklar

Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.

Läs mer