Krogkoncern satsar på medlemsskap i lunchklubb
25 Jan 2021

- Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.
Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.
- Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.
- Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.
25 Jan 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Årets Sommarjobbare– tillbaka efter pandemin
"Nu ser vi så klart att det är ännu viktigare att visa upp vilka möjligheter branschen ger till unga och ambitiösa medarbetare"
-
Hon är restaurangbranschens vardagshjälte 2022
Nyinstiftat pris för hotell- och restaurangbranschen
-
Stockholmshotell inreder en Elvis-svit
"Vi vill vi skapa en extra häftig upplevelse av här"
-
Drinkrecept: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2022
Sju olika recept från finalisterna i tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic
-
Över 40 restauranger på årets Lollapalooza
"I VIP-området flyttar några av Stockholms kändaste krogar in"
-
Totalrenovering av Scandichotellet i hamnen
Bygger skybar och relaxavdelning på våning 17 med utsikt över vattnet, ett nytt gym samt en ny restaurang.
-
Svenska Möten startar kockutbildning med fokus på hållbarhet
"Den här utbildningen blir något konkret vi gör för att få fler anläggningar att inspireras och påverkas vad gäller hållbarhet inom mat och dryck"