Krogkoncern satsar på medlemsskap i lunchklubb
25 Jan 2021

Brasseriegruppen lanserar nu ”Lunchklubben” – där medlemmen kan äta
lunch fem helgfria dagar per vecka på någon av krogkoncernens sju krogar för ett fast pris per månad som är lägre än att betala luncherna en och en.
- Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.
Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.
- Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.
- Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.
Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.
- Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.
Han tror att detta kan göra att det blir lite större ruljans på luncherna.
- Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.
- Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Brasserigruppen
25 Jan 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tävlade om att skapa bästa Rudbeckiusbakelsen
"Om jag beskriver bakelsen med tre ord skulle det vara söt, mjuk och sommar"
-
World of Volvo startar med bokningar redan nu
"Det här kommer att bli ett väldigt häftigt ställe att arrangera en konferens eller annan typ av mötesupplevelse på"
-
"Nästan fullbokat på sportloven"
Stort intresse hos SkiStar till sportloven: nästintill fullbokat
-
Öppnar ny restaurang på stadsteatern
"Vi känner oss oerhört inspirerade att utveckla den här verksamheten"
-
Nytt specialkaffe från Löfbergs för café och restauranger
"En riktig fullträff som lyfter extra mycket som espresso"
-
Recept: Asian Bao Buns med svamp och Asian Bao Buns med kyckling
Två snabba recept med Santa Maria Asian Buns
-
Science Park Towers med fyra torn byggs i Jönköping
"Science Park Towers blir en unik ny mötesplats mitt i centrala Jönköping"