Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Jureskogs burgare tillbaka på McDonald’s

 
Jureskogs burgare tillbaka på McDonald’sJohan Jureskog och hans hamburgare på McDonalds Kocken  Johan Jureskog är tillbaka på McDonald’s meny med två helt nya burgare. De tre succéburgarna från i våras återkommer också och Jureskog Texas – som sålde slut i våras – är först ut. De fem gourmetburgarna finns på menyn, en i taget, från den 20 september till den 9 januari.

I våras lanserades Johan Jureskogs första burgare på McDonald’s meny och de blev snabbt ett populärt val bland gästerna. Dessutom sålde Jureskog Texas slut på bara två veckor vilket inte hänt tidigare i McDonald’s Sveriges över 40-åriga historia. De efterfrågade burgarna, och två helt nya gourmethamburgare, kommer nu finnas på menyn under totalt 15 veckor.

– Jag är stolt över att ha varit med att tagit fram de två nya burgarna. Inspirationen kommer från två platser i USA som ligger mig varmt om hjärtat - Miami och Little Italy på Manhattan. Att få servera 430 000 gäster varje dag är en utmaning som få kockar får uppleva, säger Johan Jureskog, kock och krögare.

Det långsiktiga samarbetet med Jureskog startade 2015 för att tillsammans göra gourmetburgare tillgängliga för alla. McDonald’s Food Team och Johan Jureskog har provlagat och smakat sig fram till de nya burgarna som innehåller åtta helt nya ingredienser på McDonald’s meny.

– Det är väldigt kul att Johan Jureskog är tillbaka på menyn i höst efter succén i våras. Responsen har varit överväldigande och vi ser att det finns många burgerlovers där ute som gillar det vi gör. Det har varit en lärorik och spännande process och vi i Food Teamet har tillsammans med Johan provsmakat närmare 100 burgare på vägen, säger Staffan Ekstam, ansvarig för menyutveckling på McDonald’s Sverige.

Den nya burgaren Jureskog Miami hämtar inspiration från Johan Jureskogs resa till USA i tv-programmet Världens Bästa Burgare i våras och burgaren efterfrågades av gästerna efter serien. Den innehåller, förutom 100 % nötkött, även grillad paprika, pommes pinnes, guacamole, koriander- och limesalsa, extra lång bacon, bataviasallad och Chipotle- och limeaioli. 
Den andra nya burgaren på menyn är Jureskog Little Italy som hämtar influenser från det italienska köket med ingredienser som caponata, gremolata, parmesanmajonäs, roastad lök, bataviasallad och hyvlad parmesan. Inspirationen är hämtad från Little Italy på Manhattan.

Johan Jureskog och McDonald’s hamburgare:
20 sep – 17 okt Jureskog Texas
18 okt – 7 nov Jureskog Miami
8 nov – 21 nov Jureskog Little Italy
22 nov – 12 dec Jureskog Signature
13 dec – 9 jan Jureskog New York 

www.mcdonalds.se

 
 

 

 

Relaterade artiklar

Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.

Läs mer