Hotel Pigalle lanserar luxuösa hundrum
11 Dec 2015
– Vi har alltid fokus på upplevelsen och nu har turen kommit till människans bästa vän. Självklart ska vi ha hög svansföring också när det kommer till hundgästerna, säger Jimmy Olsson, hotellchef.
Hundrummet utrustas självklart med sådant som hör hundliv till, och framförallt en premiumbädd från lyxmärket Lord Lou. Att exklusivitet och design är även för hunden är inget konstigt. Hotel Pigalle blev i november utsett till ett av världens 20 främsta, nya lyxhotell på den prestigefyllda galan World Luxury Hotel Awards.
Förutom att lansera ett förstaklassigt hundrum söker hotellet även ett nytt affischnamn för Hotel Pigalle under hela nästa år. En hund, förstås.
Hotel Pigalle har även krokat arm med nordens största hundmässa, MyDOG, som äger rum i januari. Där utses Årets Utställningshund 2015 och i vinsten ingår en natt i det luxuösa hundrummet.
– Det är roligt att haka på MyDOG-mässan och de 10 000 hundar som kommer till Göteborg i fyra dagar, säger Jimmy Olsson, hotellchef.

Hotel Pigalle ägs av ESS Group, som även driver resorthotellen Ystad Saltsjöbad och Falkenberg Strandbad och lifestylehotellet Bellora mitt på Avenyn i Göteborg
Ess Group verkar inom hotell-, restaurang och konceptutveckling. I Göteborg driver de idag Luxury Boutiquehotellet Pigalle och Lifestylehotellet Bellora. Söderöver ligger destinationshotellen, Ystad Saltsjöbad och Falkenberg Strandbad. ESS Group är även aktiva partners i ett flertal restauranger såsom; Barabicu, Tranquilo, Peacock Dinner Club, Villa Odinslund, Villa Johanneberg, Port du Soleil, Brasserie Lipp och 8ight.
http://www.essgroup.se
11 Dec 2015
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Utsedd till Bästa Affärshotell och Bästa Revenue Managment
"Vi kommer ha fortsatt stort fokus på att bibehålla platsen som marknadsledare inom möten och event"
-
Undersöker möjligheter att lösa råvarubristen för surströmming
"Livsmedelsstrategin är en långsiktig tillväxtstrategi som inkluderar hela livsmedelskedjan, det vill säga primärproduktion, livsmedelsindustri, livsmedelshandel samt restauranger och storkök".
-
Veganskt mackrecept framtaget av A La Lo
Recept: Stockeld x A La Lo x bagel
-
"Mycket handlar om logistik och att bygga smarta flöden"
Intervju med Martin Montelin, ansvarig för kompetensområde Hotell & Konferens på Fojab
-
Hon är Grand Hôtels nya hotellchef
"Jag är så stolt över att vara tillbaka på Sveriges främsta lyxdestination"
-
Hotellet öppnar ett glassrum
"Det är ett nytänkande koncept"
-
Mathias Dahlgren öppnar ny restaurang på Grand Hôtel
"Det ger oss möjligheten att erbjuda en ny unik matupplevelse som jag drömt om att få sjösätta"