Google öppnar mötesplats i Mood-kvarteret
19 Apr 2018
En kreativ mötesplats, kostnadsfria kurser och spännande seminarier. Nu öppnar Google Digitalakademin sin första fysiska utbildningslokal mitt i Mood-kvarteret.
Digitalakademin grundades av Google i samarbete med Almi hösten 2015 och är ett kostnadsfritt utbildningsprogram som innefattar onlinekurser och utbildningsevent. Sedan starten har man utbildat över 23 000 personer i Sverige.
Den 3 maj öppnar Digitalakademin sin första fysiska utbildningslokal i centrala Stockholm för att kunna erbjuda fler möjligheten att öka sina digitala kunskaper. Satsningen sker i samarbete med Stockholms stad, Almi och Arbetsförmedlingen.
Jobben inom den digitala sektorn förväntas att fördubblas till 2030, med förändrade kompetenskrav som följd. Tillsammans med våra samarbetspartners skapar vi därmed detta koncept för att rusta Sverige för morgondagen, säger Anna Wikland, Sverigechef, Google. Målet är att under en sexmånadersperiod utbilda 10 000 stockholmare inom Digitalakademin.
Alla är
välkomna, men fokus kommer att ligga på företagare, studenter och
arbetssökande. De kurser som erbjuds fokuserar på digital marknadsföring och
affärsutveckling, digitala vardagskunskaper samt digital innovation.
- Det är väldigt spännande att Googles Digitalakademin nu väljer att öppna en utbildnings- och mötesplats mitt i Mood-kvarteret. Ett fint kvitto på att vi skapar platser där människor vill vara, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.
Hon tipsar bland annat om en gratisubildnining som handlar om hur man får sitt företag att växa online, mer information finns på: g.co/digitalakademin
Av: Annika Rådlund Källa och foto: AMF
19 Apr 2018
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"