Godiva lanserar två chokladnyheter
11 Dec 2018

Godivas mörka chokladkaka med jordgubb och rosépeppar höjer smakupplevelsen till en ny och mer komplex nivå. Chokladen av finaste belgisk kvalitet som finns sedan tidigare i smakerna blodapelsin, salt karamell, mjölkchoklad och mörk choklad.
Nyheterna lanseras lagom till chokladens högtid – jul. I Godivas pralinask “The Belgian Selection” är varje pralin helt unik.
Godiva började som en liten chokladateljé i Bryssel 1926 och har med sina hemliga recept skapat choklad sedan dess. Chokladen från Godiva har tidigare bara gått att köpa från egna butiker i utlandet, den mest kända på Fifth Avenue i New York, men också på flygplatser runt om i världen. Sedan lanseringen i Sverige tidigare i år säljs utvalda produkter även i den svenska dagligvaruhandeln.
Rekommenderade cirkapriser är:
Godiva chokladkaka Jordgubb & rosépeppar (90 g) – 25 kr
Godiva Pralinask “The Belgian Selection” 125 g (10 st praliner) – 69 kr
Godiva Pralinask “The Belgian Selection” 325 g (26 st praliner) – 144 kr
11 Dec 2018
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Årets Sommarjobbare– tillbaka efter pandemin
"Nu ser vi så klart att det är ännu viktigare att visa upp vilka möjligheter branschen ger till unga och ambitiösa medarbetare"
-
Hon är restaurangbranschens vardagshjälte 2022
Nyinstiftat pris för hotell- och restaurangbranschen
-
Stockholmshotell inreder en Elvis-svit
"Vi vill vi skapa en extra häftig upplevelse av här"
-
Drinkrecept: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2022
Sju olika recept från finalisterna i tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic
-
Över 40 restauranger på årets Lollapalooza
"I VIP-området flyttar några av Stockholms kändaste krogar in"
-
Totalrenovering av Scandichotellet i hamnen
Bygger skybar och relaxavdelning på våning 17 med utsikt över vattnet, ett nytt gym samt en ny restaurang.
-
Svenska Möten startar kockutbildning med fokus på hållbarhet
"Den här utbildningen blir något konkret vi gör för att få fler anläggningar att inspireras och påverkas vad gäller hållbarhet inom mat och dryck"