Fazer Food Services – Årets restaurangkedja 2017
19 Okt 2017
Fazer Food Services rankas i topp bland kedjor i kategorin Restaurang och storhushåll. Den årliga utvärderingen genomförs av Handelsattityder och i undersökningen deltog elva stycken kedjor och över 40 ledande leverantörer. I frågor som bland annat rör affärsmässighet och marknadsprogram, tilldelades Fazer Food Services höga poäng och placerade sig på en första plats i jämförelsegruppen.
Årets restaurangkedja 2017
Leverantörer från kategorierna: torra varor och dryck, frysta varor och kylda varor utvärderar hotell- och restaurangkedjornas totala prestation. Kedjorna betygssätts på fyra olika områden: Marknadsinriktning, Kontaktperson, Samarbete och Övergripande frågeställningar. Fazer Food Services placerade sig i topp när resultatet betydelseviktas utifrån leverantörernas värdering och rankning på samtliga frågeområden.
- Det är väldigt roligt att Fazer Food Services erhållit ett så bra undersökningsresultat från leverantörerna. Vi på Fazer värdesätter våra leverantörers åsikter och genom undersökningsresultatet får vi kunskap om deras behov och värderingar. Tillsammans stärker det oss i vår ambition att alltid finnas till för våra kunder, bidra med inspiration och skapa smakupplevelser i våra restauranger, säger Harald Rydén, inköpsdirektör, Fazer Food Services.
Affärsmässighet och kunskap
Fazer Food Services tilldelades dels höga poäng i frågor rörande: kompetens och kunskap, affärsmässighet, uppföljning, säljintresse samt uppträdande och professionalism. Det leverantörerna värderar högst är professionellt uppförande samt affärsmässighet i möten och förhandlingar.
Om Handelsattityder 2017 Handelsattityder hjälper leverantörer, grossister, hotell- och restaurangkedjor samt kommuner och landsting att få bättre förståelse för varandras behov och värderingar. Detta kan bidra till ett ökat samarbete som skapar förutsättningar för förbättring av verksamheten. Undersökningen genomfördes under februari–mars 2017.
Om Fazer Food Services
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazerkoncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. De flesta restauranger drivs under varumärket Amica och Fazer och från 2016 även under varumärket Tastory. De 200 enheter i Sverige finns bland annat på företag, skolor, universitet och sjukhus samt inom äldrevård och försvar och har cirka 1500 anställda.
19 Okt 2017
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok
-
Snart öppnar Clarion Hotel Karlatornet
Hotellet kommer erbjuda 300 hotellrum och de lyxigaste rumskategorierna har byggts inuti Karlatornet
-
Hobo Hotel tar konceptet till Finland
Lokala material har återanvänts, som natursten, terrazzo och tegel.
-
Ljudbubblor skapar bättre ljudmiljö på kontoret
En ny avhandling från Högskolan Väst undersöker om ljudmiljön på öppna kontor går att göra mer behaglig genom innovativ ljuddesign.
-
Nya smakkombinationer med Lakrids by Bülow
På den officiella Lakritsdagen arrangeras lakritsprovningar på 200 platser i sju länder
-
Wexiödisk utsedd till Bästa monter Gastronord 2024
"Vi har jobbat med våra montrar och budskap kontinuerligt för att få en röd tråd i detta"
-
Mästerkocken Christin Kashou och Penny Parnevik öppnar restaurang
"En plats för en god lunch i solen eller dejten som man aldrig vill ska ta slut"