Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

De hade bästa montern på Gastro Nord

 
  • Smakriket vann Bästa monter Gastro Nord 2016

    Smakriket vann Bästa monter Gastro Nord 2016

  • I Smakrikets monter kunde besökarna titta på olika svenska kulturväxter.

    I Smakrikets monter kunde besökarna titta på olika svenska kulturväxter.

  • Monern var tillgänglig från alla håll och budskapet tydligt.

    Monern var tillgänglig från alla håll och budskapet tydligt.

  • Förutom ett diplom och en vacker blomgrupp med Årets Pelargon från Blomsterfrämjandet får Smakriket ett reportage i Tidningen Hotell & Restaurang nr 4-2016.

    Förutom ett diplom och en vacker blomgrupp med Årets Pelargon från Blomsterfrämjandet får Smakriket ett reportage i Tidningen Hotell & Restaurang nr 4-2016.

Föregående
Nästa
 
Idag utsågs bästa montern på Gastro Nord, priset gick till det företag som fått flest röster av besökarna på mässan och juryn var också enig. Priset Bästa Monter Gastro Nord 2016 gick i år till Smakriket.

Vi på Tidningen Hotell & Restaurang anordnade för tjärde gången i ordningen tävlingen Bästa Monter GastroNord 2016, i samarbete med Stockholmsmässan. 
Besökarna fick under mässdagarna rösta på sin favorit och de tre montrar som fått flest röster gick sedan till final. En jury som bestod av representanter från Tidningen Hotell & Restaurang tillsammans med Stockholmsmässan utsåg sedan vilken av de tre som blev den slutliga vinnaren. Kriterierna som juryn tittar på är tillgänglighet, budskap, exponering, bemötande och funktion. 

I år gick priset till Smakriket som hade en uppseendeväckande monter med svenska kulturväxter. De hängande granarna och svamparna var synliga från långt håll och monterna var som ett stycke natur mitt i mässhavet.

Grattis till Smakriket!
Så här löd juryns motivering:
"Besökarna lockas in i den spännande montern som har stor variation med olika stationer och uppdelningar. Den är lättillgänglig och produkterna och budskapet exponeras tydligt. Hängande granar och svampar har bildat ett tak i montern som ger det en mysig rumskänsla. Personalen är observanta på alla och är trevliga och engagerade."

Vinnare av Bästa Monter Gastro Nord 2014 blev Duni med sin färgstarka monter som var lätt att få överblick över, den var inbjudande och lätt att gå runt i med vackra och kreativa dukningar. Både budskap och avsändare var tydligt.

Vinnare av Bästa Monter Gastro Nord 2012 blev Menigo med motiveringen: ”För en kreativ och nyskapande monter som visar produkterna på ett öppet och ärligt sätt. Med mycket action, trevlig personal och en tilltalande design blir montern en magnet som drar till sig besökare.”

Vinnare av Bästa Monter Gastro Nord 2010
 blev Lavazza med motiveringen ”För en varm och välkomnande monter som är lättillgänglig och inbjuder till besök. Med en trevlig personal som snabbt fångar upp gästen och en tydlig profilering i ett behagligt ljus. Vinnaren har lyckats skapa en mysig miljö kopplad till produkten och sticker ut i mängden.”

Text och foto: Annika Rådlund

Taggar

Nyheter

 
 
 

 

 

Relaterade artiklar

Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.

Läs mer