Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar en ny dryck
28 Apr 2016
Appletiser skapas genom en unik blandning av ett antal äppelsorter som pressas och kolsyras lätt. Drycken består av 100% äppeljuice och innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen. Något den vuxna målgruppen efterfrågar inom dryck, som ett festligt alternativ utan alkohol. Alkoholfritt är ett segment som växer i Sverige både på Systembolaget och dagligvaruhandeln, men också inom restaurangsektorn.
Drycken lanseras i Sverige i originalsmaken äpple i två förpackningsstorlekar; 750 ml och 275 ml glasflaska. Varumärket Appletiser lanserades 1966 i Sydafrika, och har sedan dess spridits över världen och nu är det alltså Sveriges tur att få njuta av drycken. Internationellt har Appletiser även vunnit priser för sin utsökta smak och kvalitet*.
- Processen när drycken produceras påminner i några steg av produktionen av champagne. Detta för att framställa en så perfekt producerad dryck som möjligt. Drycken är testad av konsumenter i huvudmålgruppen – 25-45-åringar – och fick mycket bra resultat. Det var inte bara drycken som lyftes fram av konsumenterna utan även den unika glasflaskan fick positiva utlåtanden, berättar Eva Frankkila, varumärkesansvarig för drycken på Coca-Cola Enterprises Sverige.
Fakta om Appletiser
100% lätt kolsyrad äppeljuiceInget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnenLanseras i Sverige i två storlekar, 750 ml samt 275 ml glasflaska-
*Appletiser har tilldelats två stjärnor (av tre) iTQi’s Superior taste award 2013.
Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid.
28 Apr 2016
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"