Circle K satsar på flaggskeppsstationer med fokus på mat och upplevelser
6 Mar 2023

Tiden för den klassiska bensinstationen är förbi, det slår Circle K:s nya satsning på Flaggskeppsstationer fast. Med förändrade kundbeteenden, allt fler elbilar på vägarna och därmed längre besök kommer förväntningarna på upplevelse och bra tidsfördriv att öka. Det är just det som Circle K tagit fasta på när de utvecklat det nya konceptet med flaggskeppsstationer.
- Vi bygger för framtiden, och den är redan här. Vi tror att den som lyckas skapa bäst kundupplevelse och attraktiva tidsfördriv under laddpausen är den som kommer att locka flest besökare. Våra flaggskepp ska vara en guldkant längs vägen, med upplevelser och aktivitet som underhåller alla i bilen. Till och med toaletterna blir en upplevelse, inget har lämnats åt slumpen, säger Per Selin, Senior Manager Real Estate Development på Circle K.
På de nya stationerna kommer kunderna att mötas av lekparker, utegym och vackra sittplatser både ute och inne. Loungerna blir större och mer bekväma, menyn breddas och utgår från årstidens influenser, butikerna blir större med bredare sortiment och såväl dryck som toaletter ska få ett markant lyft. Dessutom kommer Circle K:s moderna ultrasnabbladdare på 300 kW att finnas på samtliga flaggskepsstationer, samt en bredd av förnybara drivmedel.
- På Circle K pratar vi inte längre om drivmedelsstationer, vi pratar om energistationer. Vår satsning på ultrasnabb laddning har tredubblats i år och vi ser att elkunden har andra behov som ställer nya krav på oss. Våra flaggskepp har utvecklats med kundupplevelse i fokus och vi är mycket stolta över att ta det här steget, säger Johan Söderberg, Director Fuel & E-mobility på Circle K.
Örebro är först ut, och sedan följer Knivsta, Floda och Gränna.
6 Mar 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Utsedd till Bästa Affärshotell och Bästa Revenue Managment
"Vi kommer ha fortsatt stort fokus på att bibehålla platsen som marknadsledare inom möten och event"
-
Undersöker möjligheter att lösa råvarubristen för surströmming
"Livsmedelsstrategin är en långsiktig tillväxtstrategi som inkluderar hela livsmedelskedjan, det vill säga primärproduktion, livsmedelsindustri, livsmedelshandel samt restauranger och storkök".
-
Veganskt mackrecept framtaget av A La Lo
Recept: Stockeld x A La Lo x bagel
-
"Mycket handlar om logistik och att bygga smarta flöden"
Intervju med Martin Montelin, ansvarig för kompetensområde Hotell & Konferens på Fojab
-
Hon är Grand Hôtels nya hotellchef
"Jag är så stolt över att vara tillbaka på Sveriges främsta lyxdestination"
-
Hotellet öppnar ett glassrum
"Det är ett nytänkande koncept"
-
Mathias Dahlgren öppnar ny restaurang på Grand Hôtel
"Det ger oss möjligheten att erbjuda en ny unik matupplevelse som jag drömt om att få sjösätta"