Champagne Laurent-Perrier lanserar unik inredningskulör
28 Apr 2018
Laurent-Perrier har sedan starten 1812 präglats av experimentlusta. Cuvée Rose Brut introducerades för första gången 1968 och var då en djärv satsning. Roséchampagne var vid tiden ovanlig och med sin udda framställningsmetod och speciella flaska blev Laurent-Perriers Cuvée Rosé en ytterst unik produkt.
Det är i samma anda av innovation som Laurent-Perrier nu släpper en helt unik färgkod i samarbete med trendexperten och entreprenören Madeleine Asplund Klingstedt. Asplund Klingstedt har inspirerats av Cuvée Rosé vid framtagandet av färgkoden 50% S1030-Y70R x 50% S2030-Y70R*, vilken ger Laurent-Perrier Pink en exklusivt rosa nyans med varma och jordiga inslag. Koden kan användas för att blanda till nyansen i valfri inomhus- eller utomhusfärg från marknadens samtliga färgleverantörer och färgbutiker.
– Inspirerad av Cuvée Rosés djupt rosa färg och dryckens tidlösa exklusivitet har jag tagit fram Laurent-Perrier Pink. Det är en sofistikerad kulör som ska karakterisera Laurent-Perriers roséchampagne. Färgkoden kan brytas i vilken typ av färg som helst ; väggfärg, träfärg eller metallfärg – det är bara kreativiteten som sätter gränser. Jag ser Laurent-Perrier Pink framför mig i inredningar, på franskt vis ackompanjerad av matchande rosor i strama buketter och självklart tillsammans med ett glas bubblande Cuvée Rosé, säger Asplund Klingstedt.
Asplund Klingstedt är en av Sveriges populäraste inredningsprofiler. Hon arbetar som inredningsdesigner, produktdesigner och stylist. Hon är även medgrundare till möbelvarumärket Lineaire. Asplund Klingstedt bloggar för inredningsmagasinet Residence och sprider inspiration för vackrare hem via sitt populära Instagramkonto.
– Intresset för roséchampagne ökar världen över. Samtidigt ser vi att fler typer av rosa nyanser intar inredningsvärlden. Vi tänkte att den härliga färgen i ett glas Cuvée Rosé skulle kunna inspirera en duktig designer att skapa en unik kulör som översätter den lyxiga känslan av Laurent-Perriers champagne till hemmet. Med sin känsla för stil och evigt smakfull design fann Asplund Klingstedt en perfekt nyans med samma varma inslag som Cuvée Rosé, säger Carin Widoff, Senior Brand Manager på Altia, distributör för Laurent-Perrier i Sverige.
* ”Laurent-Perrier Pink” skapas när en färghandlare bryter/blandar 50% av kulören S1030-Y70R med 50% av S2030-Y70R. Koden kan användas med vilken obruten färg som helst från samtliga varumärken.
Laurent-Perriers exklusiva roséchampagne Cuvée Rosé Brut som framställs på ett speciellt sätt kan du se här.
Av: Annika Rådlund Källa: folk o folk
28 Apr 2018
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok
-
Snart öppnar Clarion Hotel Karlatornet
Hotellet kommer erbjuda 300 hotellrum och de lyxigaste rumskategorierna har byggts inuti Karlatornet
-
Hobo Hotel tar konceptet till Finland
Lokala material har återanvänts, som natursten, terrazzo och tegel.
-
Ljudbubblor skapar bättre ljudmiljö på kontoret
En ny avhandling från Högskolan Väst undersöker om ljudmiljön på öppna kontor går att göra mer behaglig genom innovativ ljuddesign.
-
Nya smakkombinationer med Lakrids by Bülow
På den officiella Lakritsdagen arrangeras lakritsprovningar på 200 platser i sju länder
-
Wexiödisk utsedd till Bästa monter Gastronord 2024
"Vi har jobbat med våra montrar och budskap kontinuerligt för att få en röd tråd i detta"
-
Mästerkocken Christin Kashou och Penny Parnevik öppnar restaurang
"En plats för en god lunch i solen eller dejten som man aldrig vill ska ta slut"