Att ta hand om restauranggästen är viktigare än maten
7 Mar 2020
ServiceMind Index är ett fristående och oberoende tjänsteföretag. Med ett digitalt verktyg identifieras och mäts service- och servicegrad hos verksamheter och personal. I undersökningen ställdes bland annat frågan om hur stor betydelse iprocent servicen har för den totala upplevelsen. Svaret blev i genomsnitt 81,3 procent.
– Perfekt service kan rädda en annars misslyckad måltid. Även om maten självklart är en viktig del av erbjudandet är det till sist bemötandet som formar gästens upplevelse, säger Bicke Naglo, grundare av ServiceMind Index och fortsätter:
- Att det är så många som svarar på undersökningen som 20 procent visar att det är en fråga som engagerar.
ServiceMind Index undersökning gäller för perioden mars 2019, till och med januari 2020, och omfattas av sex deltagande restauranger. Undersökning görs kontinuerligt över året där samma 13 frågor alltid ställs.
– En krögare som vill skilja sig från mängden måste lyfta blicken från menyn och se vad som gör gästen nöjd och kommer tillbaka. Den goda nyheten är att kunskap och engagemang kring service är jämförelsevis en billig råvara och receptet finns tillgängligt för alla, säger Malin Looft Nyquist, grundare av ServiceMind Index.
Av: Annika Rådlund Källa: ServiceMind Index
Foto: Getty Images
Foto: Getty Images
7 Mar 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Stockholm Beer & Whisky Festival är igång
"Rekordnärvaro från USA på årets mässa"
-
Stureplansgruppen har öppnat ny italiensk restaurang vid T-centralen
“Vi är inte här för att krångla till det, du får mycket krog för pengarna”
-
Drinkrecept: Kärleksdrink med Kärleksgin
Årets pridedrink med gin framtagen av Tevsjö destilleri
-
Björn Frantzén och Orrefors lanserar en ny glasserie
"Den nya produktserien understryker vikten av samarbete mellan specialiserade hantverk som både kompletterar varandra och delar vision"
-
Wolt utökar till fler Stockholmsområden
Från och med onsdag kommer det finnas fler restauranger och butiker på plattformen.
-
A Chau Lien utsett till årets leverantör
Vi är jättestolta över att få den här utmärkelsen!
-
Tommy Myllymäki och Pi Le öppnar salladsbar på NK
"Det blir mycket grönt på restaurangen, både vad gäller meny och inredning"