Anamma Pulled Vego ger kockarna mer variation på vegetariska rätter
25 Okt 2017
Det är allt vanligare att både restauranger inom privat och offentlig sektor erbjuder ett vegetariskt alternativ på menyn. Dessutom fortsätter trenden med street-food med fler gröna rätter som är lätta att äta gående eller på stående fot.
Nyheten Anamma Pulled Vego ska göra det enkelt att kunna variera och tillaga välsmakande vegetariska rätter för många portioner. Anamma Pulled Vego passar lika bra i moderna rätter som hamburgare, wraps och bagels som i en klassisk vegetarisk pytt eller en god gryta.
- Anamma Pulled Vego skapar nya möjligheter att tillaga många olika goda smakrika vegetariska och veganska rätter från grunden. Den är smakrik och har en saftig köttlik konsistens. Dessutom är glutenfri och har ett högt proteininnehåll, säger Ellinor Persson, marknadschef FoodSolutions inom Orkla Foods Sverige.
Sortiment från Anamma är veganskt och baserat på sojaprotein. Orkla Foods Sverige erbjuder restauranger och storkök ett brett utbud av produkter från Anamma som vegofärs, vegobitar, eko falafel, vegobullar, vegoburgare och vegokorv. Anamma tillagas i Eslöv och i Simrishamn och är sedan 2015 är ett varumärke inom Orkla Foods Sverige.
* Orkla Matbarometer
Orkla Foods Sveriges varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. De har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.
Av: Annika Rådlund Källa och Foto: Orkla Foods
25 Okt 2017
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Hotellen har tappat 12 miljarder på logiintäkter
Ny rapport från Stockholms Handelskammare
-
Trendspaning: Vintrenderna under 2021
"Bland dessa ser vi allt ifrån olika typer av druvor och tillverkningsprocesser till skildrande konsumentbeteenden"
-
Lanserar Spritz Mixer för alkoholfria drinkar
Låg sockerhalt och ett lågt kaloriinnehåll
-
Hotellen satsar på hybridmöten
"Vi ser en ökad efterfrågan av flexibilitet när man bokar möten och konferenser"
-
Mer svenskt vildsvinskött ska nå restaurangerna
"Våra ledord är att det ska vara så enkelt som möjligt – både för företag och jägare"
-
Tung start på året för restauranger
”Illa att omställningsstödet inte går att söka längre än till sista juli 2020”
-
McDonald’s Sverige lanserar burgare av 100% växtkött
"Det här är ett spännande test av en riktigt god burgare"