Signerade Depeche Mode posters ställs ut på Grand Central
18 Maj 2017
Välgörenhetsprojektet Charity Water donerar pengar till olika lokala samarbetspartners som delar visionen om att lösa samtidens vattenkris. Water for good, Splash, Water for People, Clear Cambodia och World vision är några exempel på projektets samarbetspartners. De förser samhällen i nöd med hållbart vatten samt hygieniska- och sanitära kunskaper som ska leda till ett friskare liv för lokalborna.
- Tillsammans med Live Nation har vi skapat en ny typ av fotoutställning. Ett av den moderna musikens mest inflytelserika band har signerat konsertaffischer som väcker nostalgin hos många. Möjligheten att erbjuda våra gäster som är hängivna fans att köpa verken i kombination med att auktionspengarna går till välgörenhet känns extra bra, säger Helena Söderberg, hotelldirektör på Grand Central By Scandic och Vasateatern.
I samband med Depeche Modes världspremiär av turnén Global Spirit Tour ingick Scandic och Live Nation ett samarbete som innebar att Grand Central By Scandic förvandlades till ett Depeche Mode fan-hotell. Gäster hade möjlighet att boka ett unikt VIP-paket som gav dem en helhetsupplevelse som sträckte sig långt ut från scenen. Paketet inkluderade bland annat en exklusiv vernissage av utställningen Depeche Mode- Posters from the Archive. Utöver detta bestod VIP-paketet av en Golden-Circle biljett på arenan nära scenen, förfest på en abonnerad yta av Grand Central samt transfer till och från arenan.
Affischerna är en del av en pågående utställning och kommer inte att skickas till köparen innan utställningens slutdatum 13 juni 2013.
Följ auktionerna här: www.tradera.com/campaign/livenation
Om Grand Central by Scandic
Grand Central är Scandics andra signaturhotell och kännetecknas av en internationell och tidlös atmosfär präglad av musik, kultur, konst och design. Hotellet rymmer den historiska Vasateatern, två restauranger och två cocktailbarer. På Grand Central händer det alltid något; en spelning i lobbyn, show på Vasateatern och myllrande folkliv i Teaterbaren.
Av: Annika Rådlund
18 Maj 2017
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"