Sheraton Paired - nytt grepp inom mat och dryck
4 Maj 2017
- Med Sheraton Paired vill vi utmana våra gäster att bryta mot reglerna och tänka annorlunda när det gäller smak. Därför har vi på Sheraton Stockholm Hotel satt ihop en meny som består av en rad olika innovativa, spännande och unika matupplevelser, säger Lars van der Most, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel.
Pairing är något som är väl etablerat inom mat- och dryckesbranschen, och något som Sheraton Hotel har etablerat på alla sina hotell runt om i världen. På Sheraton Paired-menyn i Stockholm finns bland annat getost med blåbärschutney kombinerat med ett en spansk Rioja alternativt ett gotländskt IPA-öl, samt vaktelbröst med rödbetskräm och druvor serverat med exempelvis en Pinot Noir från Frankrike.
Mischa Billing är känd sommelier och lektor i måltidskunskap vid Restaurang- och hotellhögskolan på Campus Grythyttan, Örebro Universitet. Hon är väl insatt i hur man ska lyckas med kombinationen mat och dryck.
- För att få till en bra pairing mellan mat och dryck krävs balans i smakupplevelsen Det är också den svåraste utmaningen att få olika smaker, texturer och temperaturer att bli en strukturerad helhet, förklarar hon.
Sheraton Stockholm Hotel samarbetar med Wine Spectator för att kunna erbjuda det bästa inom premiumviner, antingen på flaska eller glas. Ölsorterna kommer från svenska och internationella mikrobryggerier, utvalda som ett komplement särskilt till Sheraton Paired.
Sheratons Paired-meny serveras i baren för den som vill testa. Menyn byts ut ett par gånger per år. Under hösten kommer Sheraton dessutom att utöka sitt Paired-koncept med nya menyer för Restaurang 360˚och för konferensgäster.
Av: Annika Rådlund Källa: Sheraton
4 Maj 2017
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"