O'Learys lanserar nya restaurangkoncept - 'House of Brands'
11 Mar 2016
Under de kommande tre åren är planen att öppna över 100 nya restauranger. Det sker dels genom fortsatt etablering av O’Learys upplevelsebaserade restauranger och dels genom nya koncept. O’Learys – ’House of Brands’ består av egenutvecklade varumärken Boston Grill, Bambino’s, Holy Monkey och OBW.
Restaurangkoncept som kompletterar varandra i smaker, utformning, målgrupper och serveringssystem efterfrågas av både fastighetsägare som vill bredda sitt utbud och franchisetagare som vill växa som företagare.
– Vi vill ingå partnerskap med framsynta fastighetsägare och drivna restauratörer som värdesätter kompetens och långsiktighet där vi skapar lönsamma restaurangkoncept och tillsammans bygger bestående värden i restaurangbranschen, säger Christian Bellander, tillförordnad VD på O’Learys Trademark.
Boston Grill - Passionatley Bostonian
Boston Grill koncept på den särpräglade och genuina New England-andan för krog- och barmiljö. Idag har två Boston Grill-restauranger öppnat Stockholm för en väl mottagande publik av vana kroggäster, en tredje byggs för fullt i Köpenhamn och fler etableringar kommer.
Holy Monkey - Asian street food när den är som bäst!
Maten liksom atmosfären är fräsch, livfull, rustik och glad och konceptet är som gjort för våra allt mer internationaliserade smaklökar.
Bambino’s - Great Italian Eatery
Bambino’s tar oss, till hjärtat av Bostons italienska kvarter, kallat North End. I sann amerikansk restaurangtradition med Italiensk mat när den är som bäst.
OBW - May the wings be with you
Vårt sociala koncept O’Learys Burgers & Wings (OBW), är en avslappnad och naturlig mötesplats för alla som uppskattar just Burgers & Wings – och dynamiska miljöer.
www.olearys.se
11 Mar 2016
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok
-
Snart öppnar Clarion Hotel Karlatornet
Hotellet kommer erbjuda 300 hotellrum och de lyxigaste rumskategorierna har byggts inuti Karlatornet
-
Hobo Hotel tar konceptet till Finland
Lokala material har återanvänts, som natursten, terrazzo och tegel.
-
Ljudbubblor skapar bättre ljudmiljö på kontoret
En ny avhandling från Högskolan Väst undersöker om ljudmiljön på öppna kontor går att göra mer behaglig genom innovativ ljuddesign.
-
Nya smakkombinationer med Lakrids by Bülow
På den officiella Lakritsdagen arrangeras lakritsprovningar på 200 platser i sju länder
-
Wexiödisk utsedd till Bästa monter Gastronord 2024
"Vi har jobbat med våra montrar och budskap kontinuerligt för att få en röd tråd i detta"
-
Mästerkocken Christin Kashou och Penny Parnevik öppnar restaurang
"En plats för en god lunch i solen eller dejten som man aldrig vill ska ta slut"