Mumin checkar in
24 Maj 2016
- Vi älskar att vara en del av människors resande! Under året är vi vana att ta hand om tusentals konferensgäster men under sommaren, helger och lov tar vi emot yngre resenärer och deras föräldrar, ofta på väg på äventyr. Tillsammans med Mumin hoppas vi kunna skapa ett mervärde och en spännande upplevelse för de yngre på hotellet, säger Lisa Hägglund, Marknadschef på Clarion Hotel Arlanda Airport.
From 1 juni 2016 får barnen som checkar in på Clarion Hotel Arlanda Airport och Clarion Hotel Stockholm en gympapåse med pyssel och lek samt en voucher med rabatt för hela familjen på Junibacken i Stockholm. I hotellens lekhörna bjuder Mumin in till ”Art Party”, filmvisning, sällskapsspel och läshörna. På Clarion Arlanda kan barnen även gå på Mumin-jakt. På hotellet i Skanstull får barnen en egen pannkaksbuffé – signerat Mumin.
- Mumin bottnar i sagan, i Toves berättelser och illustrationer. Varumärkets inneboende värden som omtanke, vänskap, äventyrlighet och trygghet tycker vi passar mycket väl ihop med Clarion Hotel ́s värderingar. Junibacken öppnade nyligen en ny lekmiljö i terminal 5 på Arlanda, där Mumin och Muminvärlden är en del av ytan. Vi tror och hoppas att detta kan bli en väldigt positiv helhetsupplevelse för alla barnfamiljer som besöker Stockholm, från boende på antingen Clarion i Skanstull eller Clarion på Arlanda till lek i Junibackens miljö på Arlanda innan avfärd, säger Gustav Melin, Global Licensing Director på Bulls Licensing.
Lördagen den 11 juni kommer Mumin och inviger sommaren på Clarion Hotel Arlanda Airport och Clarion Hotel Stockholm. Hotellgäster, flygresenärer, stockholmare och alla andra kan besöka hotellen för att hänga med Mumin, ansiktsmålning, Art Party, bad i utomhuspoolen (Arlanda) och lek som passar stor som liten.
- Vi vill att barnen ska ha roligt hos oss! Vi vill erbjuda mer än bara en säng och jobbar med olika koncept för att skapa levande mötesplatser. Vi ser fram emot en lekfull sommar där hotellgäster och lokalbefolkning får hänga med Mumin och hans vänner, säger Lotta Anestedt, Marknadschef på Clarion Hotel Stockholm.
24 Maj 2016
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok
-
Snart öppnar Clarion Hotel Karlatornet
Hotellet kommer erbjuda 300 hotellrum och de lyxigaste rumskategorierna har byggts inuti Karlatornet
-
Hobo Hotel tar konceptet till Finland
Lokala material har återanvänts, som natursten, terrazzo och tegel.
-
Ljudbubblor skapar bättre ljudmiljö på kontoret
En ny avhandling från Högskolan Väst undersöker om ljudmiljön på öppna kontor går att göra mer behaglig genom innovativ ljuddesign.
-
Nya smakkombinationer med Lakrids by Bülow
På den officiella Lakritsdagen arrangeras lakritsprovningar på 200 platser i sju länder
-
Wexiödisk utsedd till Bästa monter Gastronord 2024
"Vi har jobbat med våra montrar och budskap kontinuerligt för att få en röd tråd i detta"
-
Mästerkocken Christin Kashou och Penny Parnevik öppnar restaurang
"En plats för en god lunch i solen eller dejten som man aldrig vill ska ta slut"