Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

För första gången kommer O’Learys att driva egna restauranger

 
För första gången  kommer O’Learys att driva egna restauranger– Satsningen är en viktig del av vår internationella expansionsstrategi, säger Christian Bellander, VD på O´Learys.   De senaste åren har svenska restaurang- och sportbarskedjan O’Learys expanderat kraftigt, både i Sverige och internationellt. Som en del i sitt expansionsarbete tar O’Learys nu ett nytt grepp om sitt franchisegivande – för första gången någonsin kommer O’Learys att driva egna restauranger.

O’Learys har expanderat i rask takt de senaste åren och i höst öppnar O’Learys sin första restaurang på Island och under våren 2018 öppnar den första av flera restauranger i Baltikum. Som en del av expansionsarbetet görs nu en stor satsning på egen drift av restauranger – så kallade ”Centers of Excellence” blir hubbar som kommer utöka möjligheten för utbildning av nya medarbetare och franchisetagare, accelerera produktutveckling samt som också kan ge företaget nya möjligheter att förstå nya marknader och dess utmaningar.

– Att driva egna restauranger har varit på agendan en period och jag har länge sett detta som en nyckel till framtida utveckling. Vi ser också detta som något som i förlängningen skapar en närmre relation mellan franchisegivare och -tagare, med stärkt support och större utvecklingsmöjligheter, säger Christian Bellander, VD på O’Learys.  

Under de kommande tre åren planerar kedjan att öppna 15-20 restauranger i egen drift. Den första restaurangen blir O’Learys på Järntorget i Göteborg, där man redan nu köpt in sig i en befintlig restaurang som kommer att drivas tillsammans med den befintliga franchisetagaren. Ett större O’Learys Event Center är också klart att drivas i egen drift på Unibail Rodamcos kommande storsatsning Mall of Netherlands i Holland.

– Satsningen är en viktig del av vår internationella expansionsstrategi, men också en viktig del i att stärka O’Learys som franchisegivare både här hemma och internationellt, fortsätter Christian Bellander. Med egna restauranger kan vi lättare lära känna nya marknader, samtidigt som det blir en naturlig plats att fortsätta utveckla produkten och erbjudandet – något som står högt på agendan.  



Av: Annika Rådlund Källa: O´Learys
Foto: O´Learys och Dan Kullberg 


 
 

 

 

Relaterade artiklar

Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.

Läs mer