Coca-Cola Enterprises Sverige lanserar en ny dryck
28 Apr 2016
Appletiser skapas genom en unik blandning av ett antal äppelsorter som pressas och kolsyras lätt. Drycken består av 100% äppeljuice och innehåller inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen. Något den vuxna målgruppen efterfrågar inom dryck, som ett festligt alternativ utan alkohol. Alkoholfritt är ett segment som växer i Sverige både på Systembolaget och dagligvaruhandeln, men också inom restaurangsektorn.
Drycken lanseras i Sverige i originalsmaken äpple i två förpackningsstorlekar; 750 ml och 275 ml glasflaska. Varumärket Appletiser lanserades 1966 i Sydafrika, och har sedan dess spridits över världen och nu är det alltså Sveriges tur att få njuta av drycken. Internationellt har Appletiser även vunnit priser för sin utsökta smak och kvalitet*.
- Processen när drycken produceras påminner i några steg av produktionen av champagne. Detta för att framställa en så perfekt producerad dryck som möjligt. Drycken är testad av konsumenter i huvudmålgruppen – 25-45-åringar – och fick mycket bra resultat. Det var inte bara drycken som lyftes fram av konsumenterna utan även den unika glasflaskan fick positiva utlåtanden, berättar Eva Frankkila, varumärkesansvarig för drycken på Coca-Cola Enterprises Sverige.
Fakta om Appletiser
100% lätt kolsyrad äppeljuiceInget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnenLanseras i Sverige i två storlekar, 750 ml samt 275 ml glasflaska-
*Appletiser har tilldelats två stjärnor (av tre) iTQi’s Superior taste award 2013.
Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid.
28 Apr 2016
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok
-
Snart öppnar Clarion Hotel Karlatornet
Hotellet kommer erbjuda 300 hotellrum och de lyxigaste rumskategorierna har byggts inuti Karlatornet
-
Hobo Hotel tar konceptet till Finland
Lokala material har återanvänts, som natursten, terrazzo och tegel.
-
Ljudbubblor skapar bättre ljudmiljö på kontoret
En ny avhandling från Högskolan Väst undersöker om ljudmiljön på öppna kontor går att göra mer behaglig genom innovativ ljuddesign.
-
Nya smakkombinationer med Lakrids by Bülow
På den officiella Lakritsdagen arrangeras lakritsprovningar på 200 platser i sju länder
-
Wexiödisk utsedd till Bästa monter Gastronord 2024
"Vi har jobbat med våra montrar och budskap kontinuerligt för att få en röd tråd i detta"
-
Mästerkocken Christin Kashou och Penny Parnevik öppnar restaurang
"En plats för en god lunch i solen eller dejten som man aldrig vill ska ta slut"