Negroni Week 1-7 juni
29 Maj 2015
Negroni Week lanserades 2013 som en hyllning till en av världens stora cocktails i ett försök att samla in pengar till välgörande ändamål. Tanken är att en summa av varje såld Negroni på varje bar som deltar i veckan skänks till ett valfritt välgörande ändamål.
Från 2013 till 2014 växte Negroni Week från ca 100 deltagande barer till fler än 1300 barer runt om i världen och mer än 120,000 amerikanska dollar har samlats in till diverse välgörande ändamål.
Flera krogar och barer i Sverige deltar i år, i Stockholm medverkar bland annat Tjoget, Musikaliska, Svartengrens och Mr French.
Bakom Negroni Week står Campari och Imbibe Magazine, ett amerikanskt magasin om cocktails och dryck.
29 Maj 2015
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
"Äntligen kan jag skrika ut att jag vunnit!"
-
Snart öppnar Clarion Hotel Karlatornet
Hotellet kommer erbjuda 300 hotellrum och de lyxigaste rumskategorierna har byggts inuti Karlatornet
-
Hobo Hotel tar konceptet till Finland
Lokala material har återanvänts, som natursten, terrazzo och tegel.
-
Ljudbubblor skapar bättre ljudmiljö på kontoret
En ny avhandling från Högskolan Väst undersöker om ljudmiljön på öppna kontor går att göra mer behaglig genom innovativ ljuddesign.
-
Wexiödisk utsedd till Bästa monter Gastronord 2024
"Vi har jobbat med våra montrar och budskap kontinuerligt för att få en röd tråd i detta"
-
Mästerkocken Christin Kashou och Penny Parnevik öppnar restaurang
"En plats för en god lunch i solen eller dejten som man aldrig vill ska ta slut"
-
Rösta på vem som har Gastronords bästa monter
Du som röstar kan vinna fina priser!