Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Negroni Week 1-7 juni

 
Årets Negroni Week kommer att äga rum från 1 till 7 juni. Ännu en gång kommer barer runt om i världen blanda sina favoritvarianter av Negroni och donera en del av intäkterna från varje såld drink till en välgörenhetsorganisation som de själva väljer. 

Negroni Week lanserades 2013 som en hyllning till en av världens stora cocktails i ett försök att samla in pengar till välgörande ändamål. Tanken är att en summa av varje såld Negroni på varje bar som deltar i veckan skänks till ett valfritt välgörande ändamål.

Från 2013 till 2014 växte Negroni Week från ca 100 deltagande barer till fler än 1300 barer runt om i världen och mer än 120,000 amerikanska dollar har samlats in till diverse välgörande ändamål.

Flera krogar och barer i  Sverige deltar i år,  i Stockholm medverkar bland annat Tjoget, Musikaliska, Svartengrens och Mr French.

Bakom Negroni Week står Campari och Imbibe Magazine, ett amerikanskt magasin om cocktails och dryck.

Årets Negroni Week kommer att äga rum från 1 till 7 juni. Ännu en gång kommer barer runt om i världen blanda sina favoritvarianter av Negroni och donera en del av intäkterna från varje såld drink till en välgörenhetsorganisation. Årets Negroni Week kommer att äga rum från 1 till 7 juni. Ännu en gång kommer barer runt om i världen blanda sina favoritvarianter av Negroni och donera en del av intäkterna från varje såld drink till en välgörenhetsorganisation.

 

Taggar

Nyheter

 
 
 

 

 

Relaterade artiklar

Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.

Läs mer