Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Radisson Blu har bästa servicen

 
 Igår tog hotellkedjan Radisson Blu hem priset ServiceScore 2015 – en utmärkelse baserad på svenska konsumentundersökningar. Dessutom var kedjan en av tre nominerade inom den kategori som uppmärksammar den bästa servicen bland svenska företag – oavsett bransch. Detta är tredje året i rad som Radisson Blu får ta emot pris för sin service.

För fjärde året i följd har undersökningsföretaget ServiceScore genomfört ett antal riksrepresentativa kundundersökningar som mäter hur svenskarna uppfattar servicen från företag och organisationer inom en rad olika branscher. Trots hård konkurrens från Elite och Scandic stod Radisson Blu återigen som slutgiltig vinnare och fick ta emot årets pris inom kategorin Hotell.

- Vi är otroligt stolta över att vårt arbete än en gång uppmärksammas av ServiceScore. Att det dessutom är våra kunder som röstat fram oss till vinnare känns extra roligt – det visar att vårt arbete når fram, säger Daniel Twerenbold, District Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.

Radisson Blu har under de senaste åren mottagit flera utmärkelser för sitt arbete – bland annat utnämndes kedjan till Sveriges bästa internationella hotellkedja vid den prestigefyllda branschgalan Grand Travel Awards i februari tidigare i år. Dessutom har kedjan även tidigare uppmärksammats för sin servicefilosofi ”Yes I Can”, och gårdagens pris befäster Radisson Blus position som den ledande internationella hotellkedjan i Norden.

- Alla våra medarbetare arbetar dagligen med vår servicefilosofi i åtanke. Vår vision är att skapa ikoniska hotell och att kunderna upplever att de får den service som vi utlovat, och ”Yes I can”-filosofin är en viktig del i detta. En kund som väljer att återvända är en bekräftelse på att vi lyckats förmedla den känsla av gästfrihet som vi alltid eftersträvar, säger Daniel Twerenbold.

I tillägg till vinsten i kategorin Hotell blev Radisson Blu tillsammans med Systembolaget och ICA även nominerade inom den kategori som uppmärksammar Sveriges bästa service, oavsett bransch. Priset vanns till slut av Systembolaget.

Sam Holmberg GM RB Waterfront och Anna Picornell Radisson Sam Holmberg GM RB Waterfront och Anna Picornell Radisson.

I år deltog över 3500 svenskar i ServiceScores undersökningar. Mätningarna genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Totalt 130 företag inom en rad olika branscher har utvärderats utifrån den service som kunderna anser sig ha fått i förhållande till deras förväntningar. 

Om Radisson Blu®

Radisson Blu® är ett av världens ledande varumärken med fler än 275 hotell i 62 länder. Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group – som även driver varumärkena Quorvus Collection, Radisson®, Radisson Red, Park Plaza®, Park Inn® by Radisson och Country Inns & Suites By CarlsonSM.

www.carlsonrezidor.com

 

Sam Holmberg GM RB Waterfront och Anna Picornell Radisson

Taggar

Nyheter

 
 
 

 

 

Relaterade artiklar

Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.

Läs mer